אם אתם עוסקים בפרסום דיגיטלי לתחום המסחר האלקטרוני או יש לכם עסק עם אתר איקומרס, כנראה שכבר פגשתם פעם או פעמיים במונח PMax. ואם עדיין לא התחלתם לשלב אותו באסטרטגיה השיווקית שלכם – תנו לנו לעדכן אתכם: זה כבר לא כלי ניסיוני. זאת טכניקת פרסום לכל דבר ועניין. וכן, היא שינתה את חוקי המשחק.
שלוש שנים מאז השקתו, קמפיין Performance Max של גוגל כבר לא זקוק להגדרות. זהו כלי מרכזי כמעט בכל תקציב פרסום של חנויות אונליין, עם שליטה הולכת וגדלה בכלל שטחי המדיה של גוגל – חיפוש, דיספליי, יוטיוב ועוד.
אצל לקוחותינו ב-Just Digital אנחנו רואים פעם אחר פעם כיצד השילוב החכם של קמפיינים מבוססי פיד יחד עם יכולות בינה מלאכותית של גוגל מניב תוצאות מרשימות במיוחד.
בואו נדבר קצת במספרים
לפי נתוני Smarter Ecommerce, ה-PMax הגיע לשיא של כמעט 82% מההוצאות השיווק בתחום האיקומרס במאי 2024 – מספר כמעט בלתי נתפס שמעיד על עוצמתו בשוק. יחד עם זאת, מאז חלה ירידה קלה ומתמשכת בקצב של כ-0.65% בכל חודש, מה שמסתכם בכ-6% ירידה עד כה.
רוב התקציב (כ-90% ממנו) מופנה כיום למודעות מבוססות פיד, מה שמעיד על כך שמבנה נכון של הפיד, ניהול איכותי של Merchant Center, ומעקב שוטף אחרי הנתונים – הם קריטיים להצלחה.
ולמי שתוהה: כדי לראות ביצועים טובים בקמפיינים של PMax, יש צורך בלפחות 30 המרות בחודש, כאשר היעד האידיאלי הוא 60+. או במילים אחרות – ללא ספק שצריך אורך רוח ונכונות להסתכל קדימה אל הטווח הארוך.
האם ה-PMax בירידה?
השאלה שמרחפת כרגע באוויר היא אם הירידה בנתח של ה-PMax מעידה על שינוי מגמה.
ייתכן שחלק מהמפרסמים מחפשים יותר שליטה (גם אנחנו לעתים מעדיפים קמפיינים שמקנים לנו יכולת שליטה גבוהה יותר), שקיפות או פשוט בוחנים מחדש את התקציבים.
יחד עם זאת, השדרוגים האחרונים שהכניסה גוגל לקמפיינים של PMax מראים שהיא בהחלט מקשיבה – ומוסיפה כלים שעד לפני שנתיים לא חשבנו שנראה.
ומה עם גוגל שופינג קלאסי? האם ה-PMax עתיד להחליף אותו?
נכון לעכשיו, אפילו בגוגל מרגיעים ואומרים שאין שום כוונה להפסיק את קמפיינים מסוג שופינג רגיל וקלאסי כפי שאנחנו מכירים אותו.
יתרה מזאת, נוספו יכולות חדשות בשופינג, כך שנראה שגוגל מבינים שאין תחליף לכלים הידניים.
שאלה שאנו מוכרחים להידרש אליה – האם קמפיין PMax עלול להתחרות בקמפיין שופינג שרץ במקביל?
ובכן, כאשר מוצר מופיע גם בקמפיין של PMax וגם בגוגל שופינג, השניים מתחרים ביניהם לפי Ad Rank, כשהביד הוא פקטור מרכזי – אך זה לא אומר שאתם מתחרים בעצמכם. הקמפיין עם הביצועים הטובים יותר פשוט ינצח.
אז איך להתנהל נכון?
גוגל עצמה מציינת שקמפיינים מסוג Performance Max ודור ההמשך שלהם – Demand Gen – יכולים להשלים זה את זה ולא להתנגש. הסוד הוא לדעת להגדיר את המטרה הנכונה לכל אחד, ולתת לאלגוריתם לעבוד.
ב-Just Digital אנחנו מאמינים שהמפתח הוא לא "לבחור צד" מסוים. אין כזה דבר 'בחירה שרירותית' בקידום ממומן בגוגל; צריך לדעת מתי להשתמש בכל סוג קמפיין. יש יתרונות לכל אחד מהם – ובשילוב נכון, התוצאות מדברות בעד עצמן.
PMax כאן כדי להישאר
אין ספק ש-Performance Max שינה את ענף הפרסום הדיגיטלי, ועוד טרם ראינו את המילה האחרונה.
הוא היה בין הראשונים שהציגו לעולם קמפיין שפועל כמעט לגמרי על בסיס בינה מלאכותית, והוא סחף אחריו פלטפורמות כמו מטא, טיקטוק, אמזון ואחרות.
למרות שמשווקים דיגיטליים עדיין מנסים להבין את כל הדקויות – הכיוון ברור: זהו העתיד של שיווק ממומן, וזה קורה.
כמו שאומר מייק ריאן, ממי שחתומים על הדו"ח שהצית את השיח החדש:
גם PMax צריך לדעת לנהל