JUST DIGITAL BLOG
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

גוגל אדס: איך לעבוד בעולם של התאמה מדויקת במקום התאמה קרובה?

גוגל אדס התאמה מדויקת

בשנה שעברה גוגל הכריזה על שינוי נוסף באופן בו היא מתייחסת אל מילות מפתח בהתאמה מדויקת (exact match), כאשר מעכשיו גם מילים שהאלגוריתם של גוגל מזהה כמילים נרדפות יילקחו בחשבון. בדגש על כוונת המשתמש. דוגמה היפותטית : סביר להניח שכאשר המשתמש יחפש "עבודה אקדמאית", ניתן יהיה להציג לו גם מודעה שמציעה שיעורים פרטיים לסטודנטים ולא רק מידע על כללי הכתיבה של עבודה אקדמאית.

לכאורה מדובר בצעד שיכול להיטיב עם המפרסמים מכיוון שיהיו להם יותר הזדמנויות להציג מודעות רלוונטיות, אך בפועל ייתכן כי הניחושים של גוגל לא יהיו מושלמים. בעיה נוספת היא שעשויים להיות שינויים קטנים במחירים שמשלמים על כל אחת ממילות המפתח מכיוון שאלו לא מילות מפתח הזהות ב-100% אחת לשנייה.

בכל מקרה, אין ספק שאנחנו צריכים להתחיל לחשוב בצורה מעט אחרת על האופן בו אנחנו מבצעים מחקר מילות מפתח ומתכננים את האסטרטגיה שלנו. הדבר הראשון שחשוב לעשות הוא לגשת אל תוך הקמפיין ולחפש שינויים בביצועים בין מילות מפתח עם שינויים קטנים. לדוגמה, סדר המילים, ביטויים עם מילה אחת לעומת מספר ביטויים, גיל, מגדר, מיקום גאוגרפי, מילים נרדפות וכו'.

לאחר שיש לנו מושג כללי כיצד כל שינוי כזה משפיע על הביצועים, ישנן כמה דרכים עיקריות שיכולות להחזיר לנו את השליטה על הקמפיינים שלנו :

1.לא רק מתכנן מילות המפתח – לא מעט מפרסמים מכניסים את רשימת מילות המפתח שלהם לתוך מתכנן מילות המפתח של גוגל במטרה למצוא אפשרויות פרסום נוספות, אבל בסופו של דבר אנחנו תמיד בסכנה לפספס דברים.

לכן, ההמלצה היא להגדיל את ארגז הכלים שלנו. לדוגמה, שירותים כמו SEMRush  מסוגלים לנתח את הביצועים של הקמפיינים הממומנים של המתחרים שלנו, כולל הצגה של מילות המפתח. מלבד זאת, יש גם כלי SEO אורגניים כמו Scrapebox שנותנים לנו לראות את מילות המפתח האורגניות של אתרים אחרים, וכאן אנחנו יכולים לקחת כמעט כל סוג של אתר, אפילו אם הוא לא מריץ קמפיין ממומן.

סקרייפבוקס

2.יצירה של קבוצת עם מילות מפתח בודדות – אם רוצים "להפריד ולמשול", אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא ליצור קבוצות שכל אחת מהן מתמקדת במילת מפתח אחת, אך חשוב שלא ליצור יותר מדי מודעות בכל קבוצה על מת שלא יקרה מצב שבו אנחנו מתחרים עם עצמנו (הסיכוי שדווקא המודעה עם הביצועים הטובים ביותר תוצג יורדים…).

3.מילות מפתח שליליות – שימוש במילות מפתח שלילות הן שיטה ידועה על מנת להימנע מהצגה של מודעות עבור מילות מפתח לא רלוונטיות, אבל על מנת לא לגשש באוויר, חשוב לעבוד עם דוחות מונחי החיפוש שמתקבלים ולזהות דפוסים של מילות מפתח שאינן מתאימות. כמובן שעדיף לעבוד עם מאגר נתונים כמה כמה שיותר גדול על מנת להשיג תוצאות מהימנות יותר (האופטימום הוא שנה ומעלה).

את הדוחות האלו עדיף לייצא ולספור כמה מופעים יש לכל מילת מפתח שנראית חשודה. אם יש מספר קיצוני של מופעים, ייתכן שאנחנו צריכים לבדוק את עצמנו שוב על מנת שלא לירות בעצמנו ברגל.

החדשות הטובות הן שכאשר מדובר על מילות מפתח שלילות, גוגל לא מכלילה גם התאמות קרובות…

4.מה הגולשים רוצים לדעת? אחת הדרכים הטובות ביותר להפריד בין מילות מפתח רלוונטיות לכאלו שאינן רלוונטיות היא באמצעות ניתוח של מה שהגולשים שואלים. כלי בשם Answer The Public יכול לעזור, אך למרבה הצער הוא אינו תומך בעברית. הכלי לוקח מילות מפתח ובודק אילו שאלות נשאלות עליהן, ולאחר מכן מציג אותן בצורה ויזואלית על סמך מילות השאלה השונות.

בדוגמה שלמטה בדקנו את הביטוי "צעצועים בטוחים" וקיבלנו כמה שאלות שונות, החל מכאלו שקשורות לתינוקות ועד כאלו שקשורות לבעלי חיים. מכיוון שסביר להניח שרק חלק מהקטגוריות האלו חשובות עבורנו, נוכל להוסיף את האחרות לרשימת מילות המפתח השליליות.

גלגל שאלות

סגירת תפריט