אם יש משהו שכל עסק קטן וגדול כבר יודע, זה שהנוכחות באינטרנט היא איננה עוד מותרות – אלא תנאי בסיסי. מה שנקרא (ואנחנו מתנצלים על הבנאליות) 'אם אתה לא שם, אתה לא קיים"
אבל חכו, לא לשם כך התכנסנו כאן 🙂 להיות שם "סתם" כבר לא מספיק. כשמישהו מחפש בדיוק את מה שאתם מציעים, זה הרגע שלכם להופיע מולו, מיד. 'ללכוד אותו ברשת', להסביר לו בדיוק למה התמזל מזלו שהוא פגש בכם. שאתם הפתרון הנכון ביותר עבורו.
הפרסום הממומן בגוגל הוא הכלי הכי ישיר, ממוקד ומדיד שיש כיום כדי לתפוס את תשומת הלב של הלקוח בדיוק ברגע הנכון. בין אם מדובר ברכישה של מוצר ובין אם מדובר בקבלה של שירות.
נמצאים בתחילת הדרך? או אולי מחפשים סוכנות דיגיטל חדשה שתיקח את המושכות בשיווק הדיגיטלי שלכם בגוגל? הישארו עמנו.
מהו פרסום ממומן בגוגל – ולמה העסקים שכבר מוכרים וממותגים לא מוותרים עליו?
פרסום ממומן בגוגל מתבצע באמצעות המערכת של גוגל Google Ads. זוהי מערכת המודעות של גוגל שמאפשרת לנו כעסקים, להופיע בראש תוצאות החיפוש – תמורת תשלום.
אבל לא מדובר רק ב"מיקום טוב". מדובר בכלי שמציע שליטה מוחלטת על מי רואה אתכם, מתי, באיזו מילה, ובאיזה מכשיר.
ולמה גם עסקים שכבר התבססו היטב ממשיכים להשקיע בפרסום ממומן במנוע החיפוש המוביל בשוק? כי מדובר בשכבת נוכחות שמשלימה את הקידום האורגני. היא מביאה לידים חמים, מציעה בדיקות שוק ממוקדות, ומאפשרת להכניס מוצר חדש בצורה מבוקרת. פשוט – זה עובד, והם יודעים את זה.
סתם למשל, אם תחפשו אחר מותג ההלבשה 'רנואר', תופתעו לגלות שבראש ובראשונה קופצת לכם מודעה ממומנת מטעם רנואר. למה? כיוון שהם רוצים להיות מוצגים עליונים ויהי מה. שבכל חיפוש באשר הוא שהגולשים יבצעו, שם המותג יקפוץ לנגד עיניהם של הגולשים והגולשות.
איך זה עובד? ובכנות: האם זה שווה את התקציב?
במודל של גוגל אדס, אתם לא משלמים על ההופעה של המודעה – אלא רק כשמישהו באמת מקליק עליה. כלומר: אתם משלמים כשיש עניין.
אפשר לבחור באילו מילות מפתח המודעה תופיע, לקבוע תקציב יומי, לבחור שעות ביום או ימים בשבוע, ולהגדיר קהלים לפי מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין, גילאים ועוד.
מערכת הפרסום עצמה מאפשרת מעקב מדויק אחרי ביצועים: כמה הקליקו, כמה השאירו פרטים, כמה קנו בפועל (ראו גם קידום אתרי איקומרס בגוגל). כך ניתן לשפר את הביצועים לאורך זמן ולהפוך כל שקל לפרסום להשקעה מחושבת שמניבה תוצאה.
ראשית כל, אנחנו מתחילים במחקר מילות מפתח כדי להבין מה הלקוחות באמת מחפשים. זה לא בדיוק שגר ושכח. כך למשל, אם נרצה לקדם פירמת רואי חשבון על המילה 'הנהלת חשבונות', רצוי שניזהר. זאת כיוון שחלק מהגולשים שכותבים 'הנהלת חשבונות' למעשה מחפשים קורס מנהלי חשבונות. ייתכן ועדיף יהיה לנו לקדם את המילה 'הנהלת חשבונות במיקור חוץ'.
לאחר שיש לנו את הבסיס למילות המפתח, אנו ניגשים אל מלאכת כתיבת המודעות שמדברות בשפה של הלקוחות ומובילה אותם לעמוד נחיתה יעיל. בונים קמפיין בגוגל אדס עם פילוח נכון של קהל היעד והגדרות תקציב.
עוקבים אחרי התוצאות ומבצעים אופטימיזציה שוטפת.
הכוח שטמון בפרסום הממומן בגוגל
עסקים שמעוניינים להגדיל את מספר הפניות – בין אם מדובר בטלפונים, טפסים או רכישות באתר – ימצאו בגוגל אדס מנוע צמיחה אמיתי.
כל מילה, כל מודעה, כל קליק – מנותחים כדי לשפר את יחס ההמרה. תוך זמן קצר, ניתן להבחין בעלייה בכמות הפניות, ולעיתים אף בשיפור איכות הלקוחות עצמם.
אבל בואו לא נצייר תמונת מצב ורודה: ייתכנו גם קמפיינים שלא יניבו דבר בהתחלה, או לכל היותר קצב פניות מצומצם. במקרים שכאלו, חשוב להבין ששיווק דיגיטלי לעתים נסמך על ניסוי וטעיה. עלינו להבין את הצעדים שעשינו, להסיק את המסקנות המתבקשות, ולבצע מהלכים שונים המבוססים על אסטרטגיית שיווק שונה.
היתרון: חשיפה מדויקת, ובד בבד תוצאות מידיות
היתרון הגדול של פרסום ממומן בגוגל הוא זמן התגובה: אין צורך להמתין שבועות או חודשים (זאת בשונה מקידום אורגני בתוצאות החיפוש).
המודעה יכולה להתחיל לפעול תוך שעות – ולהניב תוצאות כבר באותו היום. קידום אורגני שלא תטעו, כבודו במקומו, אך הוא דורש סבלנות ואסטרטגיה לטווח ארוך. עסקים שמבקשים להגדיל הכנסות 'כאן ועכשיו', זקוקים בראש ובראשונה לקידום הממומן שיספק את התוצאות.
קידום ממומן בגוגל כ'יריית הפתיחה' לעסק החדש
אם פתחתם עסק חדש – גוגל אדס, לרוב, יתפקד כקרש הקפיצה הראשוני שלכם.
נכון, ישנם עסקים שגם יכולים להסתמך רבות על הקידום ברשתות החברתיות, אך בגוגל אדס נזכור שהמענה שלנו הוא על צורך של גולשים. צורך של גולש בשירות, או צורך של גולש במוצר.
קמפיין חכם, עם מסר ברור ודף נחיתה טוב, יאפשר לכם להגיע ללקוחות שישמחו לפגוש בכם. זאת דרך לבנות תנועה, לקבל ביקורות, לייצר קהל ראשוני ולהניע את הגלגל.
אנחנו ב-Just Digital נשמח לספק עבורכם מעטפת שירות מלאה. כסוכנות דיגיטל מנוסה מטרתנו היא לא רק להקים את הקמפיין ולנהל אותו, אלא להתוות אתכם אסטרטגיה, לעשות אתכם חושבים ולהבין יחד אתכם מה הנוסחה הנכונה. ההצלחה אצלנו מבוססת נתונים. זה לא עוד מוטו, זאת שיטת עבודה.