היום יותר מתמיד פרסום ויזואלי עם תמונות, צבעים ועיצוב – משיג לא רק תוצאות, אלא גם ובעיקר תשומת לב.
רשת התצוגה של גוגל Google Display Network) או בקיצור GDN) היא אחד הכלים הנפוצים והפופולריים ביותר להפיץ מסרים בצורה כזו ברחבי האינטרנט.
אם אתם שוקלים לפרסם את העסק שלכם וחשבתם אם להעלות קמפיין GDN, אם יש לכם כבר קמפיין כזה ואתם פשוט רוצים לשפר את התוצאות, המדריך הבא שלנו יעשה לכם סדר בנושא.
אז מה זו בעצם רשת התצוגה של גוגל GDN?
נכון כל הבאנרים שאתם רואים ברחבי הרשת? בין אם באתר חדשות ובין אם כמודעה ציורית שכזאת שקופצת באחת מהאפליקציות? ובכן… הכירו את המקום שממנו כל הפרסומים הללו מגיעים.
כל אלו הם לא אחרת מטכניקת פרסום ממומן בגוגל; מדובר ברשת עצומה שכוללת מיליוני אתרים, אפליקציות וסרטונים – שבהם ניתן להציג מודעות מבוססות תמונה או עיצוב, בניגוד למודעות טקסט הפועלות ברשת החיפוש. למעשה, הרשת מגיעה ליותר מ-90% ממשתמשי האינטרנט ברחבי העולם.
עבור כמשווקים בדיגיטל, זו דרך לגרום ללקוחות שלנו להופיע בדיוק בזמן שהלקוחות הפוטנציאליים שלהם, כלומר הגולשים, מחפשים שירות דומה או בודקים מוצרים דומים – גם אם הם לא מחפשים אתכם ישירות.
בנוסף לכך, אנחנו גם קופצים עבור גולשים שפשוט הציגו מידת עניין מסוימת, גם אם בעקיפין, בשירותים או המוצרים שאנו יכולים להציע.
למה כדאי לכם לשקול קמפיין GDN בגוגל?
כמובן שכלום הוא לא שחור ולבן, ומומלץ להתייעץ איתנו לפני כן.
היתרון הגדול של GDN טמון בכך שזוהי רשת שפונה לאנשים ברגעים נינוחים יותר, הם לא נמצאים תחת לחץ לחפש דבר מה. והעלויות להקלקה נמוכות באופן ניכר בהשוואה לטכניקות קידום אחרות בגוגל אדס.
בעוד שברשת החיפוש, שם המודעות קופצות בראש התוצאות רק כשמשתמש חיפש משהו ספציפי – כאן אתם יכולים להגיע לקהל שלכם לפי תחומי עניין, נושאים, אתרים מסוימים שהקהל גלש בו או אפילו לפי גיל ומגדר.
מודעות תצוגה בגוגל נועדו קודם כל לבנות מודעות למותג – הן משתלבות בתוך חוויית הגלישה, מושכות את העין, ועושות את העבודה גם אם הגולש לא לוחץ מיד.
אסטרטגיות חכמות להצלחה בGDN
אנחנו כמובן לא תומכים גדולים בלקפוץ אל המים העמוקים. קודם כל, חשוב להבין מה עושים, איך עושים. אמנם מדובר בסוג קמפיין פשוט למדי, אבל שום דבר הוא לא שחור ולבן, וחשוב להבין היטב את המטרות וכיצד הן משתלבות עם הפרקטיקה של ה-GDN.
להבין את אפשרויות המיקוד
הצלחה מתחילה במיקוד נכון. אפשר למקד את המודעות לפי נושאי תוכן – כך שהן יופיעו לצד מאמרים או סרטונים בנושאים רלוונטיים. לחלופין, ניתן לפנות ישירות לקהלים מוגדרים: אנשים שגילו עניין במוצר דומה, ביקרו באתר שלכם (ראו גם פרסום חוזר) או עונים לקריטריונים דמוגרפיים מסוימים.
אל תשכחו שגם אפשר לתת לגוגל לבחור עבורכם באופן אוטומטי – אופציה שמתאימה למי שחדש בתחום או פשוט רוצה להתחיל בקלות. זה אפשרי, אבל אנחנו לא אוהבים לתת לגוגל שליטה עד כדי כך אבסולוטית.
אל תוותרו על רימרקטינג
רימרקטינג – הצגת מודעות לאנשים שכבר ביקרו באתר שלכם – נחשב לאחת השיטות האפקטיביות ביותר. אתם לא פונים לזר מוחלט, אלא למישהו שכבר הביע עניין.
ייתכן שהוא גולש שעוד מתלבט ומבקש לגבש לעצמו דעה. יעזור לו לראות אותנו שוב ושוב מופיעים לו בדרך שלא בהכרח מפריעה.
זהו אמצעי להחזיר גולש מהוסס ולחבר אותו מחדש עם המוצר שלכם. וזה עובד – ולא מעט עסקים מדווחים על שיפור בהמרות בעקבות שימוש נכון ברימרקטינג.
אל תתפשרו על מיקומים לא רלוונטיים
גוגל מאפשרת לכם להחריג אתרים או אפליקציות מסוימות שבהן לא תרצו להופיע – בין אם כי הן לא קשורות למסר שלכם או פשוט לא מניבות תוצאות. זו דרך לשמר את התקציב איפה שהוא באמת יכול להועיל ולהתמקד רק במקומות בעלי ערך אמיתי.
רוצים להקפיד יותר? תוכלו גם לחסום מילות מפתח מסוימות או אפליקציות מובייל שבדרך כלל גוררות קליקים שלא מניבים דבר.
רוצים שליטה מלאה? השתמשו ב-managed placements
אם אתם מעדיפים לקבוע בעצמכם איפה יופיעו המודעות – ולא לסמוך על אלגוריתמים – אפשר להשתמש באופציה של מיקומים מנוהלים. כך תבחרו רשימת אתרים ואפליקציות לפי מה שאתם יודעים על הקהל שלכם.
למשל, אם אתם מוכרים מוצר להורים טריים – תוכלו לבחור ידנית את בלוגי ההורות הכי פופולריים. זאת אמנם מלאכת מחשבת של ממש, אבל לפעמים ההשקעה משתלמת. כמובן שזה תלוי תחום.
האם כדאי לשלב בין קמפיין חיפוש לבין קמפיין GDN באותו הקמפיין?
זוהי רק פסקה למתקדמים, מי שכבר מכירים את הממשק של google ads. במידה ואתם לא הקמתם קמפיין בגוגל, אפשר לדלג, ויתר הטיפים יהיו מותאמים לכל הרמות.
גוגל מציעה במעמד ההקמה של קמפיין, אפשרות לשלב בין מודעות ברשת החיפוש לבין מודעות תצוגה. זה מגדיל את החשיפה, אך דורש תכנון חכם כדי לא לכלות את התקציב.
אנחנו באופן אישי אוהבים לקבל שליטה מלאה על כל הנתונים ועל כל צעד וצעד, ולכן ההמלצה שלנו היא להפריד בין הקמפיינים – קמפיין אחד יהיה מיועד לרשת החיפוש, ואילו קמפיין אחר יהיה מיועד ל-GDN.
טיפים לקמפיינים מנצחים
השקיעו בקריאייטיב ויזואלי
היום יותר מתמיד הגולשים שלנו רוצים לראות ולהתרשם מידית, הם כמעט ולא רוצים לקרוא. בטח לבטח שהצפייה הממושכת בסרטונים בטיק טוק או ברילים באינסטגרם הופכת את זה למשמעותי יותר.
ב-GDN התמונה יכולה לעשות עבורנו את העבודה, אם רק נשקיע בה ונהפוך אותה לכזאת שתשרת אותנו נאמנה.
השתמשו במודעות רספונסיביות שמתאימות את עצמן אוטומטית לכל מקום, או העלו מודעות מעוצבות משלכם תוך שאתם מקפידים על המידות הנדרשות.
אל תשכחו את צבעי המותג, את המסר הקצר והמדויק, ואת הקריאה לפעולה שתניע את המשתמש.
כוונו את המודעות לפי שעות היום
באפשרותכם להחליט מתי המודעות יופיעו – למשל רק בשעות פעילות של קהל היעד. חשוב במיוחד אם אתם פונים לאזור גיאוגרפי מסוים או מוכרים מוצר שיכול להיות רלוונטי בזמנים מסוימים.
ככל שתטמיעו המרות, כך תוכלו לעקוב אחרי הביצועים לפי שעות. זה נכון אגב לכל קמפיין. כפועל יוצא מכך, תוכלו להתאים את הצעות המחיר שלכם לפי הימים והשעות בהם המודעות מביאות תוצאות טובות יותר.
עברו לקמפיינים מתקדמים של Demand Gen
מתנצלים, זה עוד תוכן שפונה יותר למתקדמים; אם אתם מכירים את מודעות Discovery – הגיע הזמן להכיר את הגרסה החדשה: Demand Gen. מדובר בקמפיינים שמגיעים לאנשים ביוטיוב, בג'ימייל, ובפידים עם וידאו, קריאייטיב מרובה ורמת התאמה אישית גבוהה במיוחד.
תמקדו את התוכן שלכם בנכסים הדיגיטליים הרלוונטיים
אחת הדרכים הכי חכמות לעבוד עם GDN היא למקד את הקמפיין לפי נושאים – למשל, אם אתם מוכרים בגדי יוגה, כדאי שתופיעו באתרי כושר, תזונה ובריאות.
כך תגיעו לאנשים שכבר קוראים וצורכים תוכן שמתחבר לעולם שלכם – גם אם הם עדיין לא מחפשים מוצר ספציפי.
ואל תוותרו על מעקב ושיפור מתמיד
בסוף כולנו מתבססים כל הזמן על ניסוי וטעיה. בטח לבטח בשיווק.
בדקו נוסחים שונים, קריאייטיבים מגוונים, קהלים אחרים – ואל תשכחו לבחון גם את השפעת הרימרקטינג מול קהלים חדשים.
שלושה טיפים שיכולים לשדרג לכם את המודעות ב-Google GDN
- גישה קלילה – זה כמובן תלוי הקשר. אבל מודעות מצחיקות או קלילות מושכות תשומת לב ונצרבות טוב יותר בזיכרון. א
- פשטות – אל תתפזרו ואל תשקיעו בעיצוב פנומנלי. לפעמים דווקא עיצוב מינימליסטי ומסר קצר עושים את העבודה בצורה הטובה ביותר.
- אלמנט מפתיע – טוויסט מעניין בתמונה או במשפט יכול לבלוט ולהשאיר רושם חזק.
לסיכום – פרסום חכם מתחיל באסטרטגיה חכמה
Google Display Network היא כלי רב עוצמה – למי שיודע להשתמש בו נכון. עם מודעות מעוצבות, מסר ברור, מיקוד מדויק ונכונות לבדוק ולשפר כל הזמן – תוכלו להרחיב את החשיפה ולהפוך קהל מתעניין ללקוחות אמיתיים.
רוצים עזרה בהקמה, ניהול או ייעול של קמפיין ?GDN כאן אצלנו ב-Just Digital תוכלו להיעזר בקמפיינרים מיומנים עם ניסיון מוכח. מוזמנים להתייעץ איתנו בכל שאלה.
שאלות תשובות על פרסום באנרים בגוגל GDN
עדיף להפריד – כך תשלטו טוב יותר בתקציב ובביצועים של כל אחד מהקמפיינים.
כמה שיותר – אבל לא להיסחף.
במיוחד אם מדובר בישראל שנחשבת לאזור קטן במיוחד. מיקוד יתר עלול לצמצם מדי את החשיפה.
כן. לדוגמה, אפליקציות משחקים למובייל גוררות קליקים לא רלוונטיים בשום צורה – ויכולות לרוקן את התקציב שלכם במהירות.
שליטה מוחלטת על האתרים והאפליקציות – מתאים למי שיודע בדיוק איפה נמצא הקהל שלו.
כמובן שזה מאוד משתנה, אבל אנחנו מרגישים דיי בנוח לומר שהמחיר הממוצע לקליק לרוב נע מתחת לשקל עם מספר אגורות לכאן ולשם – תלוי בתחום, תחרות ותקציב.