ניהול קמפיינים בפייסבוק

3.5 מיליון ישראלים גולשים בפייסבוק מידי יום. איך העסק שלך יכול להרוויח מזה? ניהול קמפיין בפייסבוק!

ניהול קמפיין ממומן בפייסבוק

בפייסבוק כל אחד צופה בדיוק במודעה שמתאימה לו

ניהול קמפיינים בפייסבוק – כיום כבר אי אפשר להתחמק מהעובדה שפייסבוק יודעת עלינו כמעט הכול: מי הם החברים שלנו, איפה נגפשנו לפני שנה וחצי, מהם התחביבים שלנו, באילו קבוצות אנחנו חברים ואפילו לאיזה צד של המפה הפוליטית אנחנו משתייכים. כל מאגר הידע העצום הזה משמש את המפרסמים כיום על מנת להציג מודעות ברמות התאמה אישית ודיוק שפשוט לא היו קיימות או בכלל אפשריות קודם לכן.

למעשה, אנחנו יודעים מה המשתמש רוצה עוד לפני שהוא יודע זאת, כך שבניגוד לרשתות פרסום אחרות, אנחנו לא צריכים לחכות שהוא יעשה משהו מעבר לגלילה של הפיד וצפייה במודעה עצמה, כשאנחנו נשלם לרוב רק כאשר הוא יילחץ על המודעה.

כשיש כל כך הרבה אפשרויות, אתם צריכים יד שתכוון אתכם

חשוב לדעת שכיום יש אינספור דרכים לפרסם בפייסבוק ומגוון רחב מאוד של מודעות שאפשר לעצב בכל אופן שתרצו, כולל מודעות גלריה, סרטונים והפניות למסנג'ר. לכן, אם אתם רוצים לנצל את ההזדמנות הזו עד תום ולהתמקד במה שמתאים לאופי הייחודי של העסק שלכם, הרי שאתם חייבים סוכנות פרסום מקצועית שתראה לכם את הדרך ואת האמצעים לעשות זאת בצורה הנכונה.

אז הצטרפו לעשרות לקוחות מרוצים שכבר ניהלו דרכנו קמפיינים ממומנים בפייסבוק והגיעו בדיוק ללקוחות שמתאימים להם.

לקבלת הצעת מחיר לשירותי קידום בפייסבוק - השאר/י פרטים

ניהול קמפיין בפייסבוק באופן מקצועי

אין כמעט מי שלא מבלה לפחות כמה דקות טובות בפייסבוק ביום ולכן גם אין כמעט מי שלא נחשף לשלל הפרסומות והמודעות בפייסבוק. אם נראה לכם שהמודעות האלו יכולות כמעט לקרוא את המחשבות שלכם, אתם לא טועים!

בניגוד לגוגל – ניהול קמפיינים ממומנים, שם המודעות מבוססות בעיקר על פי מילות מפתח שהגולש מחפש או חיפש בעבר, המודעות בפייסבוק מבוססות על הפעילות השוטפת שלכם לא רק בפייסבוק, אלא גם באתרים אחרים.

למשל, אם אתם אוהבים טיולים וביקרתם באתר של סוכנות הטיולים "איסתא", סביר להניח שבשלב כזה או אחר תראו מודעה של איסתא בפייסבוק. יכול להיות גם שהמודעה הזו תזכיר לכם שמחכים לכם המון מבצעים באתר ואפילו תציג בפניכם מגוון של טיולים ליעדים בהם כבר התעניינתם.

למעשה, עבור כל מודעה שמופיעה, תוכלו לראות מדוע היא הוצגה דווקא לכם:

איך כל זה מתאפשר? באמצעות ניהול קמפיין ממומן בפייסבוק. במסגרת קמפיין ממומן, פייסבוק יכולה לפלח את קהל היעד שייראה את המודעות כמעט על פי כל חתך שתבחרו: גיל, מגדר, אזור מגורים, סטטוס משפחתי (כולל מספר ילדים) ובעיקר על פי תחומי עניין.

פילוח קהל יעד בפייסבוק

המשמעות היא שאתם יכולים לפנות לקהל יעד ממוקד יותר מאשר בכל מקום אחר, וזוהי הסיבה לכך שהפרסום בפייסבוק כל כך אפקטיבי ומצליח להגדיל מכירות אף על פי שהגולש הוא פסיבי ובניגוד לגוגל, לא מסתכל על רשימה של תוצאות חיפוש.

לעומת זאת, גם בפייסבוק וגם בגוגל הקמפיינים מתנהלים בשיטת המכרז הפומבי. בפייסבוק נערך מעין מכרז בין כל מי שמתמקד בקהל יעד דומה לשלנו, אך ההצעה עצמה (bid) היא לא הפקטור היחיד, אלא גם הרלוונטיות של המודעה לקהל היעד והביצועים ההיסטוריים של כל מודעה.

יתרונות נוספים של ניהול קמפיין בפייסבוק:

  • זול: בלי להכליל, פייסבוק היא כיום האופציה המשתלמת ביותר מכיוון שגם באמצעות תקציב נמוך ניתן לקבל לא מעט לחיצות או חשיפות.
  • מעודד מעורבות: בעוד מודעות אחרות ברשת הן פסיביות, כאן הגולשים יכולים להגיב למודעה דרך אימוג'י או כתיבת תגובה וכמובן לייק או שיתוף עם אחרים.
  • לדעת בדיוק לכמה אנשים פוטנציאלים אתם יכולים להגיע: בזכות הפילוח המדויק שלה, פייסבוק יכולה להגיד לכם בדיוק מהו גודל קהל היעד שייראה את הקמפיין שלכם.
  • אינטגרציה עם אינסטגרם: ניתן לשלוט במודעות משולבות אשר יופיעו גם באינסטגרם וגם בפייסבוק (כל עוד הפורמט מתאים לשתיהן).
  • לא חייבים אתר אינטרנט: בניגוד למודעת טקסט או אפילו באנר שמחייבים אתכם לבנות אתר או דף חיצוני, בפייסבוק אתם יכולים להשאיר את הגולש בתוך הפלטפורמה באמצעות מסנג'ר או הדף שלכם.
  • קל לשלב אמצעים ויזואליים: תוכלו לראות את התצוגה המקדימה של המודעה שלכם בקלות ולדעת בדיוק איך היא תיראה על כל אחת מן הפלטפורמות (סמארטפון, מחשב אישי וכו').

קמפיין בפייסבוק : איך בונים אותו בפועל?

אם נפרק את בניית הקמפיינים בפייסבוק לשלבים, אלו יהיו השלבים העיקריים:

מטרת הקמפיין

מהי המטרה של הקמפיין? למשל, אנחנו יכולים להחליט פשוט להגדיל את המכירות, או להתמקד בהגדלת החשיפה והמעורבות עם מותג חדש שאנחנו משווקים. אפשרות אחרת היא להביא יותר תנועה לאתר האינטרנט שלנו בנוסף לתנועה שאנחנו כבר מקבלים מגוגל.

אפשרות מעניינית אחרת היא לקחת פוסט קיים שכבר העלנו לדף ולהגדיל את החשיפה שלו (Boost).

מטרת הקמפיין קובעת את מגוון המודעות ואפשרויות התקציב שאנחנו יכולים לקבוע בהמשך, ולכן חוסכת למנהל הקמפיין הרבה מאוד כאב ראש ומאפשרת לו להתרכז בעיקר ולא בטפל.

מטרת קמפיין פייסבוק

מיקוד הקמפיין והגדרת הפיקסל

כאמור, המיקוד קובע מי בדיוק ייראה את המודעות שלנו? מלבד פילוח הדומה לזה שהצגנו קודם, נוכל להציג מודעות רק למי שכבר עשה לנו לייק לדף או למי שעוד לא עשה לנו לייק, אבל יש סיכוי גבוה שיעשה לנו אם ייתקל בפרסום שלנו.

כאשר אנחנו מחברים את הקמפיין עם הפיקסל של פייסבוק, אנחנו לא רק יכולים לבצע שיווק דיגיטלי בפייסבוק מחדש (להציג מודעות מותאמות אישית למי שביקר אצלנו), אלא גם לעקוב אחרי אירועים ספציפיים ולאחר מכן לראות אותם במסך הביצועים.

למשל:

  • רכישות בחנות
  • רישום לאתר או לרשימת תפוצה
  • יצירת קשר

קביעת התקציב לקמפיין פייסבוק

תקציב ניהול קמפיין בפייסבוק –  לכל קמפיין יש בסופו של דבר תקציב שעל פיו ייקבע כמה בדיוק נשלם על ההופעות או הלחיצות על כל מודעה. יש שיטות שונות לפזר את התקציב על פי התקופה בה ירוץ הקמפיין. אסטרטגיות מחיר שונות מתאימות לקמפיינים שונים.

בנוסף לזאת, יש להדגיש שגם אם נציע הצעת מחיר גבוהה יחסית לכל לחיצה על מודעה, לא נשלם בהכרח את המחיר המקסימלי מכיוון שפייסבוק תגבה מאיתנו רק את המחיר המינימלי שאנו זקוקים לו כדי לעקוף את ההצעה של המתחרים.

סוגי המודעות ולאן הן מפנות

המודעות בפייסבוק נחלקות לכמה סוגים עיקריים:

  • מודעות תמונה – המודעות הקלאסיות שבדרך כלל רואים
  • מודעות גלריה של תמונות או מוצרים (לדוגמה, אם ביקרתם באתר איקומרס יכול להיות שתראו אותן)
  • מודעות וידאו
  • מודעות שפותחות טופס לידים

כל מודעה יכולה להפנות למקומות שונים:

1.אתר אינטרנט חיצוני (דף נחיתה או כל אתר אחר)

2.פתיחת חלון במסנג'ר או ה-Whatsapp: מתאים מאוד לנותני שירותים כגון סוכני ביטוח, עורכי דין וכו'. אפשר גם לשלב צ'טבוטים פשוטים. לדוגמה, עבור הזמנת מקום במסעדה במקום שהלקוח יאלץ להיכנס לאתר הזמנות ולעשות זאת בעצמו.

פרסום במסנג'ר

3.חנות אפליקציות: Google Play או ה-Appstore בהתאם לפלטפורמה המתאימה (מן הסתם לא רלוונטי למחשב, לפחות לא כרגע)

4.דף פייסבוק: מיועד בעיקר למי שרוצה להגדיל את כמות העוקבים (הלייקים). האופציה הזו לא תמיד מומלצת מכיוון שהתנועה האורגנית לדפי פייסבוק היא עדיין מוגבלת מאוד ופייסבוק נותנת עדיפות לפרסום של פוסטים מקבוצות וחברים. לכן, עליכם לדעת היטב עד כמה רווחי הדף כרגע.

5.קטלוג בתוך פייסבוק: אם הגדרתם קטלוג של מוצרים בתוך הדף, תוכלו להפנות את הגולשים ישירות לשם.

קופי (יצירת המודעה עצמה)

כמו כן, לכל מודעה ישנו "קופי" המורכב בדרך כלל מכותרת, תיאור ותמונה או סרטון בהתאם לפורמטים השונים. ניתן לבנות מאגר של "קופי" ופייסבוק תבנה את המודעה הטובה ביותר עבור כל גולש באופן דינאמי.

לחילופין, אפשר לקבוע פיזור של כמה גרסאות של אותה המודעה באופן שווה כדי לראות אילו גרסאות עובדות טוב יותר. שיטה זו נקראת A/B (כל אות מתייחסת לגרסה אחרת, למרות שבפועל יכולות להיות יותר משתי גרסאות).

לדוגמה, כאן אפשר לראות שתי מודעות כמעט זאת, אך הקריאה לפעולה (בפונט מודגש) היא שונה:

מדידת ביצועים

לאחר שמתחילים להריץ קמפיין אחד בפייסבוק או מספר קמפיינים, אפשר לראות את הביצועים שלהם על גבי טבלה. בכל קמפיין יכולות להיות כמה קבוצות של מודעה, אך רק מטרה אחת. מסיבה זו לא נדיר לראות חברות שמריצות מספר קמפיינים במקביל למטרות שונות.

נהיול קמפיינים בפייסבוק

מבין הפרמטרים החשובים ביותר שניתן לראות:

  • כמות חשיפה כוללת לכל מודעה, קבוצת מודעות ומספר המודעות הכולל בקמפיין
  • העלות הממוצעת לקליק בכל אחת מן הרמות הנ"ל
  • הציון הפנימי שפייסבוק נותנת לכל מודעה (מקביל לציון האיכות בגוגל)
  • אחוז הלחיצות על המודעות
  • החזר על ההשקעה (במידה ומודדים לידים או פעולות באמצעות הפיקסל)
  • התדירות הממוצעת בה גולש ראה את המודעה
  • מעורבויות ושיתופים

ניהול קמפיינים בפייסבוק על ידי JustDigital

בשלב זה אתם אולי שואלים את עצמכם למה לא לעשות את כל זה לבד? התשובה היא שלמרות שהרצה של קמפיין בסיסי היא לא משהו בלתי אפשרי, צריך להכיר היטב את כל האפשרויות המתקדמות כדי שהקמפיין יוכל להתחרות בקמפיינים אחרים בהצלחה ולהביא לכם כמה שיותר לידים עבור התקציב הזמין לכם (אין הרבה טעם בתשלום של מחירים גבוהים מאוד עבור כל לחיצה).

טיפול ב-Creative

מלבד האספקטים הטכניים שאותם רק חברת ניהול מקצועית כמו JustDigital מכירה, ישנו גם את כל הפן של הקופי הקריאטיבי: כל מילה בטקסט או בתיאור יכולים לעשות את ההבדל בין מודעה שלוחצים עליה המון ובין מודעה שכמעט אף אחד לא לוחץ עליה. למנהלי קמפיינים מקצועניים יש ניסיון רב בתחום והם יודעים "ללחוץ על הכפתורים הנכונים" אצל הגולשים. בין היתר, הם נעזרים במתודת ה-a/b testing שהצגנו קודם לכן.

עיצוב גראפי

גם לעיצוב הגרפי יש חשיבות עצומה ולפייסבוק יש פורמטים מאוד ספציפיים שאיתם היא עובדת וכמעט כל מעצב גרפי היום מכיר. הפורמטים האלו נועדו להבטיח שהמודעה תיראה היטב בכל המכשירים: סמארטפונים סטנדרטים, כל סוגי הטאבלטים וכמובן במחשב. מודעה שנראית מעוותת משפיעה לרעה לא רק על אחוזי הלחיצה, אלא גם על הרושם הראשוני שאתם יוצרים.

תבנית מודעה פייסבוק

מקור : Hootsuite

פיקוח מעקב ובקרה

בסופו של דבר, גם אם אתם לוקחים בחשבון את עלות ניהול הקמפיין, הרי שניהול קמפיין מקצועי תמיד יהיה משתלם יותר לעומת הרצת קמפיין בעצמכם. עליכם לזכור שהרצת קמפיין לא מסתכמת בידע טכני, אלא גם דורשת לא מעט זמן, זמן שאתם זקוקים לו לטובת ניהול שוטף של העסק.

קמפיין לידים בפייסבוק : איך יוצרים קמפיין לידים מנצח עם הטופס האוטומטי?

כאמור, יש המון אפשרויות שונות ליצור קמפיין לידים בפייסבוק בערוצים השונים: החוכמה היא לדעת מה בדיוק אתם מוכרים ומהו הערוץ הכי טוב בו תוכלו למכור אותו.

אפשרות אחרת היא להשתמש בטפסי הלידים הפנימיים של פייסבוק: אלו הם למעשה טפסים שפייסבוק ממלאת בצורה חצי אוטומטית עם הפרטים של הגולשים. למרות שהם לא יפים כמו טפסים אחרים ובטח לא מושכים כמו עמודי נחיתה קלאסיים, יש להם כמה יתרונות משלהם:

טופס לידים בפייסבוק

1.אפשר כאמור לקבל מספר גדול של פרטים ישירות מפייסבוק מלבד שם פרטי ומשפחה, למשל:

  • מספר טלפון
  • כתובת
  • תאריך לידה
  • מגדר
  • תפקיד וחברה

כמובן שלא חייבים בהכרח לשאול את כל הפרטים האלו, תלוי מי קהל היעד ועד כמה חשובים לכם לקבל אותם (פחות פרטים בדרך כלל יובילו לאחוזי שליחה גבוהים יותר)

2.כל הפרטים הללו לא דורשים הטמעה של פיקסל (למרות שהוא עדיין יכול לתרום למיקוד של המודעה)

3.ההמרות עשויות להיות זולות יותר מכיוון שקל יותר להתאים את הטופס למודעה

4.היתרון הגדול ביותר: חוסך זמן לגולש ומאפשר משלוח נוח מאוד גם דרך הטלפון

5.אפשרות להוספה של שאלות מותאמות אישית

למרבה הצער, עסקים רבים נוטים להתעלם מהאופציה של קמפיין לידים ייעודי ו"נתקעים" על עמודי הנחיתה הקלאסיים מבלי שהם מודעים לכל היתרונות הללו.

לסיכום

כפי שראינו, קמפיין בפייסבוק הוא כלי עוצמתי ביותר בעולם השיווק של היום, אך מוטב להשתמש בחברה מקצועית לניהול קמפיינים כמו Just Digital ולקבל ניהול דף פייסבוק מחיר אטרטיבי לפרוייקט – אם אתם רוצים לנצל את כל היתרונות שהוא מציע וכמובן להגיע להחזר כמה שיותר גבוה על ההשקעה.

למדריך על ביזנס מנג'ר לחץ כאן

הצטרפו לעשרות עסקים שכבר קיבלו יותר לעסק שלהם, בזכות פירסום ממומן בפייסבוק

קביעת המטרות

פייסבוק נותנת משקל רב לקביעת המטרה העיקרית של הקמפיין. האם תרצו שיותר אנשים יכירו את המותג שלכם? אולי תעדיפו להביא תנועה ישירה לאתר שלכם, או שאולי בכלל אתם מעוניינים להפוך את המודעה שלכם לזירת מכירה פעילה של מוצרים?

קביעת המטרות

פייסבוק נותנת משקל רב לקביעת המטרה העיקרית של הקמפיין. האם תרצו שיותר אנשים יכירו את המותג שלכם? אולי תעדיפו להביא תנועה ישירה לאתר שלכם, או שאולי בכלל אתם מעוניינים להפוך את המודעה שלכם לזירת מכירה פעילה של מוצרים?

אפיון ראשוני של קהל היעד

מכיוון שפייסבוק פועלת על פי מאפיינים ספציפיים של קהל היעד על מנת למקד את המודעות, השלב הראשון בכל קמפיין הוא בניית פרסונה של האדם אליו תרצו לפנות באמצעות מערכת בניית הקהלים של פייסבוק.

עיצוב ובניית המודעות

בשלב הזה נעצב ביחד אתכם את המודעות המושכות והאטרקטיביות ביותר באמצעות שלל האפשרויות שפייסבוק מציעה. מודעה מושכת תבלוט מעל שאר הפוסטים שהמשתמש רואה ותגרום לו לעצור שנייה ולשקול את ההצעה שלכם ברצינות.

מיטוב התקציב

למרות האופטימיזציה האוטומטית של פייסבוק, הפרטים הקטנים שאפשר לשחק איתם עדיין משנים המון. לכן, נחשוב ביחד אתכם כיצד לנצל את התקציב שלכם באופן אופטימלי, לחלק אותו בין המודעות השונות ועל פני ציר הזמן.

מעקב

אנו נגיש לכם רק את הנתונים החשובים באופן ברור וקריא. לאחר מכן נבצע אופטימיזציה נוספת לקמפיין הכוללת שינוי והוספה של מודעות ואלמנטים במטרה לנצל אפילו טוב יותר את התקציב ולקבל יותר לחיצות והמרות.

כיצד אנחנו משפרים את הקמפיין?

כלי התובנות והאנליזה שפייסבוק מספקת ביחד עם כלים חיצונים מאפשרים לנו לדעת בכל רגע נתון לכמה אנשים הגענו, מה הייתה מידת המעורבות שלהם וכמה מהם שיתפו את הפוסט עם חבריהם.

בעזרת הכלים האלו אנו מנתחים את נתוני התפוצה של הפוסטים בעמוד העסקי שלכם והמודעות הממומנות במטרה לזהות אילו הם המוצלחים ביותר ולייצר עוד מהם. מנגד, אנחנו יכולים לנטרל או להפנות פחות תקציבים לאלו עם הביצועים הפחות טובים ובכך להגדיל את התמורה שאתם מקבלים לכל שקל שהשקעתם.

תהליך העבודה

ניהול קמפיין בגוגל

שיחת
הכרות

ניהול קמפיין בגוגל

איפיון
קהל ומטרות

ניהול קמפיין בגוגל

בחירת
סוג הקמפיין

ניהול קמפיין בגוגל

מחקר שוק
וקהלי יעד

ניהול קמפיין בגוגל

ניהול שוטף של מודעות ותקציבים

דוחות חודשיים ומעקב

סגירת תפריט