JUST DIGITAL BLOG

עקרונות בכתיבת תוכן ממיר לקידום תוכן ממומן

עקרונות בכתיבת תוכן ממיר לקידום תוכן ממומן

קידום תוכן ממומן באאוטבריין או טאבולה נחשב לאפיק נישתי, שלא כולם משתמשים בו, וכן לאחד מן היקרים שבשיווק הדיגיטלי. האם זה אומר שעלינו להתרחק ממנו? וודאי שלא. כל עוד הוא תואם את ה-DNA של העסק שלנו, הרי שהוא יכול להיות לנו לעזר רב. ועם זאת, ככזה, הרי שהוא דורש תכנון מדויק וביצוע מחושב.

כאשר אנחנו מפרסמים תוכן דרך פלטפורמות פרסום נייטיב כמו אאוטבריין וטאבולה, היסוד הראשון והחשוב ביותר עליו נרצה להסתמך, הוא איכות התוכן שלנו. מדובר בהרבה יותר מסתם מאמר. זהו משחק אסטרטגי שבו כל מילה, כל תמונה, אופן הכתיבה, העלילה וכל קריאה לפעולה (CTA), כולם ככולם יכולים להשפיע באופן ישיר על הצלחת הקמפיין ועל תגובת הקוראים.

מצד אחד, התוכן חייב להיות מושך, כזה שיתפוס את תשומת לבם של הגולשים ויעודד אותם להמשיך ולעיין בתוכן, להפגין עניין ולרצות לקבל פרטים על המוצר / השירות שלנו. מצד שני, הוא לא יכול להרגיש כמו פרסומת אגרסיבית, אלא חייב לשלב ערך אמיתי ואינפורמטיבי; כזה שיגרום לאנשים להישאר, לקרוא ואפילו לבצע פעולה.

כאן נפרק ביחד את העקרונות החשובים ביותר לכתיבת תוכן ממיר שיכול למקסם את התקציב שלכם ולשפר את התוצאות של הקמפיין.

הבנת קהל היעד והתאמת המסר

השלב הראשון בכל אסטרטגיית תוכן ממומן הוא להבין במדויק מי הקהל שלכם. מי האנשים שייחשפו לתוכן? מה מעניין אותם? מה הבעיות שהם מנסים לפתור? הבנה עמוקה של קהל היעד תאפשר לנו לכתוב כותרות שמדברות ישירות אליהם ולבנות נרטיב שיוצר חיבור רגשי.

לדוגמה: אם המטרה שלנו היא לשווק מוצר בתחום הבריאות, הגישה תהיה אינפורמטיבית ומרגיעה. וגם כאן, היא תצטרך לעורר מעט חירום. במקום מאמר תחת הכותרת 10 טיפים תזונתיים לחיים רגועים יותר, כותרת כמו: 10 טעויות תזונתיות ו-10 טיפים תזונתיים לחיים רגועים, היא תמשוך הרבה יותר הקלקות. היא מעוררת חירום ועניין. זכרו שקהל יעד שמתעניין בנושאים בריאותיים או בשיפור רווחתם הנפשית, יגיב טוב יותר למה שיעורר בו רגש של חירום.

חשיבות הכותרת והמשפט הפותח

בדיוק כמו שפתיח טוב של שיר יגרום לנו להקשיב לכולו, ואילו פתיח לא טוב יגרום לנו לעבור לשיר הבא, כך זה עובד גם בתוכן.

ראשית כל, באאוטבריין וטאבולה, הכותרת היא הכוח החזק ביותר, שכן היא זו שנושאת על גבה את מלוא המשקל למשוך את הקוראים להקליק. היא חייבת להיות מסקרנת, לעורר דחף או להציע הצעת ערך מובהקת. כותרת טובה תהיה כזו שמייצרת ציפייה ומניעה לפעולה, תוך שמירה על אמינות.

כלל ברזל: לא יוצרים כותרות קליקבייטיות שאין להן כל מענה במאמר. אנחנו לא יוצרים אשליות שווא אצל הקוראים שלנו. זהו בזבוז תקציב מוחלט.

המשפט הפותח של התוכן עצמו קריטי לא פחות.

זהו הרגע שבו הקורא מחליט אם להמשיך לקרוא או לעזוב. הדרך הטובה ביותר להתחיל היא עם סיפור קצר, שאלה מסקרנת, נתון מפתיע או התייחסות ישירה לבעיה שהקורא חווה.

בניית אסטרטגיית תוכן ממיר

תוכן שממיר לא נכתב מהשרוול. אל תמהרו, עשו עבודת מחקר ראויה וטובה.

התוכן שלכם דורש אסטרטגיה מוקדמת ותכנון נכון שמבין את קהל היעד ומבין את המוצר / השירות. אחד השלבים החשובים ביותר הוא להבין את המטרה הסופית של התוכן; האם המטרה היא לגרום למשתמש להירשם לשירות? לבצע רכישה? לקרוא מאמר נוסף?

בהתאם למטרה, יש לבנות את הכתיבה בצורה הדרגתית:

  • הצגת בעיה או צורך: פתיחת התוכן בסיטואציה שהקורא יכול להזדהות איתה.
  • מתן פתרון: הצגת המידע הרלוונטי תוך מתן ערך אמיתי ולא תחושת מכירה אגרסיבית.
  • יצירת אמון: שילוב של הוכחות חברתיות, נתונים או סיפורי הצלחה שמחזקים את האמינות של התוכן.
  • קריאה לפעולה: בסיום, יש לוודא שהקורא יודע מה הצעד הבא שהוא צריך לעשות, בין אם זה לחיצה על קישור, השארת פרטים או קריאה נוספת.

דיוק המסר ומניעת טעויות נפוצות

טעות נפוצה בכתיבת תוכן ממומן היא שימוש יתר בשפה שיווקית אגרסיבית. הקוראים שלכם לא החליטו לעיין בכתבה שלכם בזמנם הפנוי כדי לבזבז אותו לשווא.

לרוב, אלו הם גולשים שמחפשים תוכן איכותי, שהכותרת גרמה להם להבין שיש כאן ערך. לכן, טקסט ש"צועק" מכירה יכול להרתיע ומיד לעורר אפילו כעס ואי-אמון. במקום זאת, התוכן צריך להרגיש טבעי, עם ערך מוסף אמיתי.

שיפור ביצועי התוכן באמצעות אופטימיזציה

וכמובן שאין כאן עניין של 'שגר ושכח'. צריכים להיות עם האצבע על הדופק כל הזמן.

כתיבת התוכן היא רק הצעד הראשון. לאחר שהקמפיין עולה לאוויר, חשוב לנתח את הביצועים ולבצע שיפורים בהתאם.

האם הכותרת והתמונה מצליחות למשוך את הגולשים? מה זמן השהייה בדף? האם התוכן מצליח לשמור על הקוראים לאורך זמן? האם אנשים עוזבים מהר או ממשיכים לנווט בתוך האתר? האם הקמפיין משיג את המטרה שלו, בין אם זה לידים, מכירות או הרשמות?

במידת הצורך, יהיה עלינו לערוך שינויים בכותרת, במשפט הפתיחה או בקריאה לפעולה כדי לשפר את התוצאות.  ואולי אפילו לערוך שינוי תוכני מעמיק יותר.

כתיבה שמניעה לפעולה ומביאה תוצאות

כתיבת תוכן ממיר לקידום תוכן ממומן היא מלאכת מחשבת בפני עצמה. עוד הרבה לפני שהקמפיין עצמו עולה לאוויר.

היא דורשת איזון מדויק בין יצירת עניין לבין הנעה לפעולה, בין שיווק לבין מתן ערך. כאשר עושים זאת נכון, אפשר למקסם את תקציב הפרסום וליצור תוכן שלא רק מושך את הקוראים אלא גם גורם להם לפעול.

ובכל שאלה והתייעצות, צרו עמנו קשר, ונשמח לספק שירות מקיף ומקצועי. Just Digital סוכנות דיגיטל 360.